Welcome
Αμμουδάρα Άργος Ορεστικό Καστοριά
Το χωριό Αμμουδάρα βρίσκεται 17 χλμ νότια της πόλης της Καστοριάς. Απέχει 3 χλμ από το Άργος Ορεστικό, την έδρα του δήμου Ορεστίδος. Συνορεύει με τα χωριά Αμπελοχώρι, Βοτάνι, όπου μέχρι την εφαρμογή του σχεδίου "Καποδίστριας" το 1999 και τη δημιουργία του ευρύτερου δήμου Ορεστίδος, η Αμμουδάρα αποτελούσε την διοικητική έδρα (κεφαλοχώρι) της περιοχής.
Η Αμμουδάρα βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από τον ποταμό Αλιάκμονα που αποτελεί πηγή ζωής για την ευρύτερη περιοχή, καθώς εκτός από την μεγάλη ποικιλία χλωρίδας και πανίδας ευνοεί την καλλιέργεια πλήθους εκλεκτών αγροτικών προϊόντων. Η περιοχή συνδυάζει τον πλούσιο κάμπο με λόφους και υψώματα που καλύπτονται από πυκνά δάση βελανιδιάς, φτελιάς, κρανιάς, κέδρου, κράταιγου και άλλων δέντρων χαρακτηριστικών της περιοχής αλλά και πλήθος μανιταριών όπως: βωλίτες, ρουσούλες, μορχέλες, κανθαρέλες, αγαρικά, αμανίτη του καίσαρα κλπ, καθώς το υψόμετρο (περίπου 700 με 800 μέτρα), το κλίμα αλλά και το έδαφος, δημιουργεί ξεχωριστές συνθήκες, διαφορετικές από την υπόλοιπη χώρα.
Το κλίμα της περιοχής είναι ξεχωριστό καθώς η απόσταση από την θάλασσα είναι τουλάχιστο 200-250 χλμ, γεγονός που το καθιστά «ηπειρωτικό», σε μεγαλύτερο βαθμό από την υπόλοιπη επικράτεια, όπου κατά κανόνα το κλίμα είναι εύκρατο. Τα δροσερά καλοκαίρια με αρκετές βροχές αλλά και οι δριμύτατοι χειμώνες με αρκετό χιόνι και εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες, είναι συνθήκες που προσδίδουν ξεχωριστό χαρακτήρα στην περιοχή.
Πληθυσμός
Μετά από μια περίοδο ακμής μέχρι τη δεκαετία του 1970, η πορεία της Αμμουδάρας είναι μάλλον φθίνουσα, τουλάχιστο πληθυσμιακά. Έτσι από τους 450 περίπου κατοίκους και την οικονομική άνθιση πέρασε στην εποχή της παρακμής με αποτέλεσμα στις μέρες μας να αριθμεί μόλις 70 μόνιμους κατοίκους. Οι αιτίες γνωστές και κοινές για όλη την ελληνική περιφέρεια: ανεργία, έλλειψη υποδομών και ίσων ευκαιριών, οδήγησαν το χωριό σε οικονομικό και πληθυσμιακό μαρασμό. Η μετανάστευση σε χώρες της Ευρώπης (Γερμανία, Βέλγιο κ.λ.π.) της Αμερικής (ΗΠΑ, Καναδάς) και την Αυστραλία, αλλά και η εσωτερική μετανάστευση (σε μεγαλύτερες πόλεις της χώρας όπως η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη κ.λ.π.) για την αναζήτηση μιας καλύτερης τύχης ήταν οι κυριότεροι προορισμοί για ένα μεγάλο μέρος των Αμμουδαριωτών.
Οικονομία
Η γεωργία και συγκεκριμένα η καλλιέργεια εκλεκτών οπωροκηπευτικών προϊόντων αποτελούσε την κυριότερη πηγή πλούτου. Τα προϊόντα αυτά πωλούνταν στις λαϊκές αγορές της ευρύτερης περιοχής και μάλιστα ήταν περιζήτητα λόγω της ξεχωριστής ποιότητάς τους.
Μετά το 1960 η επεξεργασία γούνας, εξαιρετικά διαδεδομένη σε όλο το νομό Καστοριάς αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας, αποτέλεσε μια ελπιδοφόρα εναλλακτική λύση, για όσους δεν ήθελαν να ασχοληθούν με τη γεωργία. Όχι όμως για πολύ, αφού η κρίση που έπληξε τον κλάδο μετά τα τέλη της δεκαετίας του 1990, επηρέασε αρνητικά όλη την περιοχή.
Οι κάτοικοι της Αμμουδάρας, στράφηκαν και πάλι στην γεωργία, την οποία άλλωστε δεν εγκατέλειψαν ποτέ, με τη μορφή μονοκαλλιέργειας αυτή τη φορά. Μετά την καλλιέργεια καπνού μέχρι και τη δεκαετία του 1970, η καλλιέργεια φασολιών ήταν η τελευταία επιλογή. Το δροσερό κλίμα της περιοχής κατά την διάρκεια του καλοκαιριού και οι αρκετές βροχές της άνοιξης, αποτέλεσαν τα κυριότερα πλεονεκτήματα της περιοχής που οδήγησαν στην καλλιέργεια ενός τόσο ευαίσθητου προϊόντος όσο το φασόλι. Εξάλλου τα κίνητρα που δινόταν από την πολιτεία και οι επιδοτήσεις όχι μόνο για τον πρωτογενή τομέα της καλλιέργειας αλλά και τον τομέα της συσκευασίας, τυποποίησης και οργανωμένης διάθεσης του φασολιού, οδηγούσαν όλο και περισσότερους αγρότες να στραφούν προς τη μονοκαλλιέργεια φασολιού. Ωστόσο οι αλλαγές που παρατηρούνται παγκοσμίως στις κλιματολογικές συνθήκες, επηρέασαν και την καλλιέργεια φασολιού.
Τα επαναλαμβανόμενα επεισόδια καύσωνα και οι παρατεταμένες περίοδοι ξηρασίας, αποτέλεσμα της παγκόσμιας κλιματικής αλλαγής έφεραν τους αγρότες πολλές φορές αντιμέτωπους με το φάσμα της καταστροφής. Οι αλλαγές που σημειώθηκαν στο παγκόσμιο εμπόριο λόγω παγκοσμιοποίησης, είχαν επιπτώσεις και στην καλλιέργεια και κυρίως στην εμπορεία και διάθεση του φασολιού αφού μεγάλο μέρος της παραγωγής εξαγόταν σε Ευρώπη και Αμερική. Το άνοιγμα των συνόρων και οι αθρόες εισαγωγές από Βουλγαρία, Αλβανία, Τουρκία αλλά και Κίνα μεγάλων ποσοτήτων αμφιβόλου ποιότητας φασολιών που είχαν όμως το πλεονέκτημα της εξευτελιστικά χαμηλής τιμής, έθεσαν τους παραδοσιακούς καλλιεργητές φασολιού της Καστοριάς ουσιαστικά εκτός μάχης. Από την άλλη πλευρά η αλλαγή τακτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε θέματα αγροτικής πολιτικής: περιορισμός ή και διακοπή επιδοτήσεων, αναστολή δασμών προς τα εισαγόμενα από τρίτες χώρες γεωργικά προϊόντα, ήταν άλλη μια αρνητική εξέλιξη που έκοψε τα φτερά των ντόπιων καλλιεργητών.
Ιαματικά Λουτρά Αμμουδάρας
Επίσης η Αμμουδάρα είναι γνωστή για τα Ιαματικά λουτρά, λόγω των θειούχων πηγών που έχει την τύχη να διαθέτει. Με προσωπική εργασία των κατοίκων αλλά και κάποιες (μικρές) κρατικές επιδοτήσεις στις μέρες μας τα Ιαματικά λουτρά Αμμουδάρας στεγάζονται σε σύγχρονες εγκαταστάσεις και αποτελούν πόλο έλξης για τους κατοίκους των γύρω περιοχών και όχι μόνο, αφού δίπλα στις εγκαταστάσεις των υδρο-θεραπευτηρίων, υπάρχει σύγχρονος ξενώνας με δυνατότητα άνετης διαμονής για 20 άτομα τουλάχιστο.
Οι δυνατότητες αξιοποίησης του ανεκτίμητου αυτού πλούτου είναι πολλές αλλά προς το παρόν ανεκμετάλλευτες.
Απολιθώματα
Η περιοχή είναι επίσης γνωστή για τον γεωλογικό της πλούτο, αφού εκτός των Ιαμματικών πηγών, το ηφαιστειακό ιζηματογενές υπέδαφος, ευνοεί τη διατήρηση απολιθωμάτων δέντρων, μικρών φυτών, φυκιών καθώς και θαλάσσιων οργανισμών όπως κοχύλια, μαλάκια και ψάρια, παλαιότερων γεωλογικών περιόδων, όταν η περιοχή αποτελούσε μέρος του βυθού της θάλασσας. Το γεωλογικό μουσείο που βρίσκεται στο χωριό «Νόστιμο» (13 χλμ νότια της Αμμουδάρας), είναι μια πρώτη αλλά πολύ καλή προσπάθεια των τοπικών φορέων για την ανάδειξη αυτής της φυσικής κληρονομιάς. Στο μουσείο του Νοστίμου μπορεί να δει κανείς πολύ ενδιαφέροντα εκθέματα, όπως απολιθωμένοι κορμοί δέντρων, φύλλα δέντρων και πολλά άλλα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα εκθέματα. Αξίζει λοιπόν να επισκεφθείτε το μουσείο αυτό αν βρεθείτε στην περιοχή.
Πολιτιστικός Σύλλογος Αμμουδάρας
Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Αμμουδάρας, ιδρύθηκε το 1978 από νέους του χωριού και έχει μεγάλη δράση αποτελώντας ουσιαστικά τον κύριο φορέα αντιπροσώπευσης και έκφρασης των κατοίκων του χωριού, αλλά και παράγοντα διαφύλαξης της παράδοσης και κληρονομιάς του χωριού. Θέτοντας υπό την προστασία του τα λιγοστά ιστορικά κτίρια και μνημεία φυσικής αλλά και ανθρώπινης κληρονομιάς. Με τα πενιχρά μέσα που διαθέτει μέσω των ελλειπέστατων χρηματοδοτήσεων από το δήμο, αλλά κυρίως από έσοδα που εξασφαλίζει από εκδηλώσεις που διοργανώνει κατά καιρούς, όπως παραδοσιακά γλέντια, εορταστικές εκδηλώσεις, έκδοση και πώληση ημερολογίων αλλά και διοργάνωση διαγωνισμών σκάκι, τάβλι κλπ, καταφέρνει να κρατά το ενδιαφέρον και να γίνεται ουκ ολίγες φορές αντικείμενο θετικών σχολίων από τους κατοίκους των γύρω περιοχών αλλά και από τους ίδιους τους κατοίκους της Αμμουδάρας που συμμετέχουν με ιδιαίτερη θέρμη σε όλες τις προσπάθειες.
Εκτός από την επισκευή και βελτίωση των δημόσιων χώρων (πλατείες, πάρκα, παιδικές χαρές), έχει αναλάβει και την διαφύλαξη ιστορικών κτιρίων όπως η εκκλησία του Αγίου Νικολάου η οποία χρονολογείται από το 1893, αλλά και του δημοτικού σχολείου του χωριού (το οποίο έπαψε να λειτουργεί από το 1984) και αποτελεί χώρο συγκεντρώσεων και δημόσιων εκδηλώσεων (πέρα από τον «άχαρο» ρόλο του εκλογικού κέντρου).
Η προσπάθεια αυτών των παιδιών (αλλά και όλων των μεγαλύτερων που προσφέρουν ανιδιοτελώς την πολύτιμη βοήθειά τους), είναι αξιοπρόσεχτη και αν μη τι άλλο αξιοσέβαστη.
ΓΙΑ ΝΑ ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΝΕΩΤΕΡΟΙ!!!
ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ Ν. ΜΠΟΥΤΣΙΑΔΗ
Ο Σπύρος Μπουτσιάδης γεννήθηκε στις 20 Αυγούστου 1942 , στην Αμμουδάρα Καστοριάς.
Το 5ο στη σειρά παιδί της γεωργοκτηνοτροφικής οικογένειας του Νικολάου και της Βασιλικής Μπουτσιάδη , (είχαν ήδη στην οικογένεια τρία κορίτσια, την Ελένη , τη Βαγγελή και τη Σοφία και ένα αγόρι, το Ζήση).
Τα πρώτα παιδικά χρόνια, αμέσως μετά το 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο και στη δύνη του Εμφυλίου Πολέμου, ήταν χρόνια δύσκολα με πολύ αγώνα , για επιβίωση και αξιοπρεπή ύπαρξη στη ζωή και την κοινωνία.
Εμπειρίες και παραστάσεις έντονα χαραγμένες στην παιδική ψυχή , έμελλε να γίνουν τα βιώματα που ατσάλωσαν και πείσμωσαν το μικρό Σπύρο, διδάσκοντας του ότι τίποτα δε χαρίζεται στον κόσμο και όλα κερδίζονται με πολλή δουλειά, υπομονή και επιμονή.
Το 1955 σε ηλικία 13-14 ετών , φεύγει για πρώτη φορά από την Αμμουδάρα για την Καστοριά , αναζητώντας την τύχη του στην γούνα , με άλλα παιδιά της ηλικίας του.
Εξ’ αρχής τον κερδίζει η ομορφιά της πόλης και η γοητεία της λίμνης , που απ’ την πρώτη στιγμή την αποκαλούσε «λίμνη μου».
Μαθαίνει τη γουναρική τέχνη , που θα ήταν ως το τέλος της ζωής του το κυρίως επάγγελμα , δίνοντάς του ό, τι χρειαζόταν, μα πάνω απ’ όλα την ελευθερία να επιλέγει τα χόμπυ και τους φίλους του.
Το 1959-60 με παρότρυνση του φίλου του Μάκη Ζερμιά , γνωρίζει το Ναυτικό Όμιλο Καστοριάς, όπου περνά τον ελεύθερο χρόνο του αθλούμενος , υπό την καθοδήγηση του κ. Γεωργίου Κωνσταντίνου (Γκας).
Μετά από σειρά προπονήσεων και σε διάστημα λίγων μηνών , παίρνει για πρώτη φορά μέρος σε διασυλλογικούς αγώνες κωπηλασίας στη Θεσσαλονίκη. Ακολουθούν αγώνες στα Γιάννενα και πάλι στη Θεσσαλονίκη , όπου το 1960 παίρνει το 1ο χρυσό μετάλλιο.
Το Μάρτιο του 1963 κατατάσσεται να υπηρετήσει τη στρατιωτική του θητεία στο Ναυτικό , στο κέντρο εκπαίδευσης Παλάσκα στο Φάληρο. Στις εξόδους του , βρίσκει τρόπο να δουλεύει σε γουναράδικο , κοντά στο Σύνταγμα , κερδίζοντας τα μικροέξοδά του. Σαν κωπηλάτη, μετά τη βασική εκπαίδευση, τον στέλνουν στο Κέντρο Εκπαίδευσης Ναυταθλητών (ΕΚΝΑ), τη γνωστή γυμναστική στρατιωτική ναυτική ακαδημία της Ελλάδος.
Η προετοιμασία του 1964 οδήγησε στην πρόκριση για συμμετοχή στους πρώτους διεθνείς αγώνες , στους Βαλκανικούς στη Σόφια της Βουλγαρίας.
Στις 06-09-1964 ανακηρύσσεται 1ος Βαλκανιονίκης στη Σόφια της Βουλγαρίας , σε τετράκωπο με πηδαλιούχο.
Το 1965 βγαίνει 2ος Μεσογειονίκης σε κωπηλατικούς αγώνες , που έγιναν στη Σαμπαούντια της Ιταλίας.
Στις 25-05-1966 βγαίνει 1ος Μεσογειονίκης στα νερά του Νείλου , στο Κάιρο της Αιγύπτου.
Αρχές του Αυγούστου το 1966 , παρά την πρόταση των υπευθύνων να παραμείνει στο ΕΚΝΑ σαν προπονητής, μόνιμος του Ναυτικού, με την υπόσχεση ότι θα συμμετάσχει στους επόμενους Ολυμπιακούς Αγώνες του Μεξικού, εκείνος επιλέγει να απολυθεί και να διεκδικήσει τη ζωή , γυρίζοντας στην Καστοριά που τόσο αγαπούσε. Ξαναρχίζει δουλειά στη γούνα , που είναι στα επάνω της, και με πρόεδρο τον κ. Φίλιππα Κοσμά επανέρχεται στο Ναυτικό Όμιλο Καστοριάς , με πολύ δύσκολες συνθήκες.
Το 1966 σε αγώνες στον Πόρο κερδίζει τον τίτλο Πρωταθλητή Ελλάδος ανδρών στο σκιφ.
Το 1967 (30-09-1967) επαναλαμβάνει τον ίδιο θρίαμβο.
Στο εξής σε όσους αγώνες έλαβε μέρος είτε σαν σκιφίστας είτε σε τετράκωπο ή δίκωπο ήταν πάντοτε πρώτος νικητής.
Στη συνέχεια δυο χρόνια γυρίζει στην Ευρώπη για επαγγελματικούς και προσωπικούς λόγους, έπειτα επιστρέφει στην Καστοριά και το 1969 πάλι σε κωπηλατικούς αγώνες στον Πόρο κερδίζει την πρώτη θέση στο σκιφ.
Πλέον ο Ναυτικός Όμιλος Καστοριάς ταυτίζεται με το όνομα Σπύρος Μπουτσιάδης και γίνεται γνωστός σε όλη την Ελλάδα και στον Παγκόσμιο Ναυταθλητικό κόσμο, αναδεικνυόμενος σε πρώτη δύναμη στην κωπηλασία πανελλαδικά. Τα ράφια του ΝΟΚ γεμίζουν κύπελλα και επαίνους και η φωτογραφία του Σπύρου φιγουράρει στα πιο εμφανή σημεία του. Κυρίως όμως φιγουράρει στις ψυχές και στο νου των νέων αθλουμένων , που θέλουν να του μοιάσουν. Η πίεση των επιτυχιών αναγκάζει την πολιτεία να τελειώσει το κτίριο του ΝΟΚ και η Καστοριά πλέον γίνεται φυτώριο κωπηλατών , που μέχρι και σήμερα διακρίνονται μέχρι και στους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Το 1970 ετοιμάζεται για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και πολλά οκτάστηλα αθηναϊκών εφημερίδων προοιωνίζουν την επιτυχία του. Όμως η τότε Ομοσπονδία κωπηλασίας της Ελλάδος , για άγνωστους λόγους , χωρίς καμιά εξήγηση , προτιμά άλλη συμμετοχή.
Το 1970 σε Πανελλήνιους αγώνες στα Γιάννενα , απαντά και πάλι με πρώτη νίκη.
Σε ηλικία 28 ετών στην πιο καλή στιγμή της καριέρας του , παίρνει την απόφαση να σταματήσει τον πρωταθλητισμό.
Ασχολείται για λίγο σαν προπονητής στον ΝΟΚ , όμως εγκαταλείπει πικραμένος γρήγορα.
Έκτοτε προσηλώνεται στη δουλειά και στην οικογένειά, που δημιουργεί με σύζυγο την κ. Σοφία Καρολίδου , αποκτώντας δυο αγόρια τον Νικόλαο και τον Κωνσταντίνο.
Ο Σπύρος ως το αναπάντεχο τέλος της ζωής του (25-11-2005), χτυπημένος από την επάρατο νόσο , ήταν αγωνιστής , ήταν δυνατός , ήταν η έκφραση της αντοχής , της αυτοπεποίθησης , του τσαμπουκά και του ανδρισμού σε ότι κι αν ασχολιόταν.
Έγινε μύθος στη συνείδηση του αθλητικού , αλλά και του απλού κόσμου , που τον γνώριζε, με το χαρακτηριστικό του αήττητου και πάντα νικητή.
Όλοι εμείς οι συγγενείς του και οι συγχωριανοί του , αισθανόμαστε ιδιαίτερη τιμή και καμάρι γι’ αυτόν , και τον ευχαριστούμε για ό, τι έκανε.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΜΜΟΥΔΑΡΑΣ!!!
Συγχαρητήρια....τι καταφέρατε;;;;
Συγχαρητήρια για τις "εξυπνες" τακτικές που χρησιμοποιούν "κάποιοι φίλοι του περιβάλλοντος"....
Το αλάτι αποτελεί την καλύτερη λύση για να καταστρέψουν ένα φυτό.... Και την πιο "οικολογική"...
Αν έχουν αλλεργία στα φυτά, στο πράσινο, στη φύση, στην φυσική ομορφιά, είναι καλύτερα να επισκεφθούν κάποιον ειδικό...
Ας ψάξουν λίγο μέσα στο κεφάλι τους..... Αν έχει μέινει κάτι μέσα βέβαια.... Να ψάξουν για να βρουν το λόγο που το κάνουν αυτό. Και να ψάξουν επίσης για ποιο λόγο φυτεύτονται αυτά τα δέντρα.....
Αν πιστεύουν ότι κάποιος επωφελείται εις βάρος κάποιου άλλου, αν θεωρούν ότι η εικόνα του χωριού μας είναι καλή και ότι δεν χρειάζεται βελτίωση, αν όλα είναι μια χαρά και δεν χρειάζεται καμία αλλαγή να βγουν να το πουν.
Πάντως αυτό που βλέπουν οι περισσότεροι είναι το αντίθετο, όσο αφορά την εικόνα του χωριού και τις προοπτικές εξέλιξής του.... Ας μετρήσουν τους κατοίκους του χωριού. Τους μόνιμους, τους εποχιακούς. Ο υποφαινόμενος, υπογράφων του κειμένου αυτού ανήκει στη δεύτερη κατηγορία (τους εποχικούς). Ωστόσο κανένας δεν πρέπει και δεν μπορεί ούτε να σκεφτεί ότι το χωριό ανήκει σε κάποιους. Ότι κάποιοι το αγαπάνε λιγότερο ή περισσότερο.....
Διάλογος, συμμετοχή, ενδιαφέρον, προσφορά?????
Άγνωστες λέξεις???
Μάλλον.
Γιατί???
Ποιες έννοιες τα έχουν αντικαταστήσει όλα αυτά στο κεφάλι των "φωστήρων"?
Οι εκλογές πλησιάζουν..... Ας ξανασκεφτούμε λοιπόν όλοι μας τι θέλουμε, τι μπορούμε και τι θα κάνουμε. Πως μπορεί να γίνει αυτό που θέλουμε, ποιος μπορεί να βοηθήσει?
Αν πραγματικά ενδιαφερόμαστε για το χωριό μας, μάλλον θα πρέπει να αλλάξουμε τακτική.
Οι τοπικοί άρχοντες είναι αλήθεια ότι δεν βοήθησαν τα τελευταία χρόνια....
Μήπως φταίμε κι εμείς για αυτό?
Τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά από ότι νομίζουμε.....
Η Αμμουδάρα, ένα χωριό που έχει πλέον λιγότερους από 60 μόνιμους κατοίκους, έχει πολλές ομορφιές, πολλές προοπτικές εξέλιξης και ένα πολύ "δυνατό χαρτί". Τα Ιαμματικά λουτρά.
Πολύ δυνατό χαρτί από όλες τις απόψεις....Αλλά κυρίως από χρηματικής άποψης.
Κάθε χρόνο η δημοπρασία για τα Ιαμματικά λουτρά αποδίδει πάνω από 100.000 ευρώ στο δήμο Ορεστίδος.....Ποιο το ανταποδοτικό όφελος στο χωριό μας για την εκμετάλευση των Ιαμματικών λουτρών? ΚΑΝΕΝΑ....
Όταν λοιπόν έρθει ξανά η ώρα να ψηφίσετε ίσως πρέπει να ξανασκεφτείτε κάποια πράγματα...
Δεν κάνω προεκλογική εκστρατεία... Δεν θα είμαι υποψήφιος ούτε εγώ ούτε κάποιος συγγενής μου.
Απλά πιστεύω ότι καλύτερη στιγμή για να πετύχουμε κάποιου είδους αποτέλεσμα, κάποιο ώφελος, κάποιο έργο για το χωριό μας, πρέπει να κάνουμε κάτι πολύ πριν τις εκλογές....
Την επόμενη φορά λοιπόν που κάποιος υποψήφιος θα μας αναλύει το πρόγραμμά του, ζητώντας την ψήφο σας, ρωτήστε τον τι σκέφτεται να κάνει με τα λεφτά που παίρνει ο δήμος Ορεστίδος από τα Ιαμματικά λουτρά της ΑΜΜΟΥΔΑΡΑΣ???? Επίσης ρωτήστε τον τι έκανε τόσα χρόνια με αυτά τα χρήματα???? Ζητήστε του να σας πει το τελευταίο έργο στο χωριό μας??? Εγώ προσωπικά δεν θυμάμαι....
Η πελατειακή λογική, τις περισσότερες φορές μας εμποδίζει να δούμε πέρα από τη μύτη μας....
Αν αυτός που μας υπόσχεται ότι θα μας βρει δουλειά, θα μας διορίσει το παιδί μας στο δήμο, θα μας βοηθήσει να επεκτείνουμε το χωράφι μας.....λίγο παραπάνω....ε δεν χάθηκε και ο κόσμος να φτάσουμε στην όχθη του Αλιάκμονα..... Αν από την άλλη μας υποσχεθεί κάποια καλή μίζα για να πάρει όσο άμμο έχει απομείνει στις όχθες του ποταμού???? Ε ΤΌΤΕ ΝΑ ΤΟΝ ΨΗΦΙΣΟΥΜΕ!!!!!
Στην Αμμουδάρα υπάρχει ένας πολιτιστικός σύλλογος...
Από το 1978. Πόσοι το θυμούνται αυτό? Πόσοι συμμετέχουν?
Μήπως είναι ένας τρόπος να πάρουμε αποφάσεις και να ακουστούμε?
Να διεκδικήσουμε έστω και κάτι!
Αν υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος, ευπρόσδεκτος.....
Αλλά προς το παρόν δεν το βλέπω....
Για αυτό χρειάζεται συμμετοχή, διάθεση, διάλογο και όχι άρνηση, και καχυποψία.
Δημιουργία και όχι καταστροφή....
ΤΑΣΟΣ
Ποίος πιστεύετε ότι πρέπει να έχει τα δικαιώματα εκμετάλευσης και είσπραξης των εσόδων των Ιαμματικών Λουτρών Αμμουδάρας
Σε ποιές ηλικίες πιστέυετε ότι απευθύνονται τα Ιαμματικά Λουτρά
Από την προσωπική σας εμπειρία, ή το στενό σας κύκλο, πόσο ωφελούν τα Ιαμματικά Λουτρά
e-mail Πολιτιστικού συλλόγου Αμμουδάρας
- nikoseap10@gmail.com